de eerste 2 weken - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van project Kenia - WaarBenJij.nu de eerste 2 weken - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van project Kenia - WaarBenJij.nu

de eerste 2 weken

Door: rifca

Blijf op de hoogte en volg project

24 Maart 2014 | Kenia, Msambweni

op 06-03 zijn Pieter en de 2 jongens aangekomen in Kenia.
Ze hebben de eerste dagen rustig aan gedaan. Lekker bijgeslapen en aarden.
dat weekend hebben ze wat leuke dingen gedaan, Kim for Love, een soort podium op het strand waar muziek gemaakt wordt. Overigens zo hard dat het soms niet aan te horen is vanwege slechte kwaliteit speakers.
Daarna een pizza gegeten en naar huis. Rond half 1o naar onze bedjes en maandag om 7.30 op. Pieter is begonnen met een duik in het zwembad, de jongesn waren er nog te slaperig voor. Overigens uitzich zelf uit bed.
Om 9 uur naar de tuin. Waterpompen en spitten voor de jongens. Na een half uur waren ze op en hadden de blaren in de handen.
Over een weekje, als ze een beetje doorzetten veranderen de blaren in eelt. na een week sochtens werken in de tuin en smiddags lekker zwemmen en peddelen in de zee kwamen op 13-03 de 2 dames aan, waarvan ik daar 1 van ben. ook wij hebben het eerste weekend lekker rustig aan gedaan. ik had helemaal niet geslapen in het vliegtuig dus heb smiddags even lekker bijgeslapen. zaterdag gingen de mannen stappen in Diani en dus hadden de vrouwen het huis voor zich zelf. we zijn even een lokale kreg in geweest en hebben onze eerste ervaring op een kicki picki mee gemaakt (een picki picki is een taxi motor) als je slank bent kan je er maximaal met z'n 5en op, wij zaten er met z'n 4en op. zondag lekker uitgeslapen en genoten van het lekere weer, de zee, het huis en de zon.
maandag de eerste dag werken voor de dames. we hebben de kweektuinen omgespit en zakken met zand gevult om daar palmboompjes in te kweken. na 5 minuten werken droop het zweet al van mijn voorhoofd. de dagen er na hebben we nog meer palmbomen in zakken met zand gestopt en we zijn aan de 2de kweektuin begonnen om daar verschillende soorten kruiden in te planten. dille, salie, koriander, basilicum en rucula sla. 2 keer per dag watergeven want anders droogt het uit. we denken dat we al iets boven zien komen maar het kan ook onkruit zijn, dat is dus nog even afwachten. ondertussen zijn de jongens lekker aan het pompen op de Shamba (tuin). we hebben suikermeloenen geplant en die staan nu op de Shamba. 2/3de van de pitjes komen al op.
de tomaten gaan goed, er zitten al kleine tomaatjes aan en de annenassen zijn ook al best groot maar nog niet rijp genoeg, waarschijnlijk kunnen ze in mei geplukt worden.

dit was zo ongeveer de eerste 2 weken, verder verslag zal volgen.

• 01 April 2014 - 16:52

Jolanda:

Hey hoi,

Leuk om te lezen wat je zoal doet, en foto's te zien!
    Jammer dat je niet een foto van jezelf er op hebt staan! ;)

xxx ons

• 01 April 2014 - 17:37

Mirjam Datema-Knol:

Oké!! Wat een reis!! Geweldig om te zien! Volgens mij sta je er wel degelijk op! Bonenplantjes aan het bijwerken:) ENJOY!! Groetjes uit Nederrrrrland ! Groetjes je nicht Mirjam

• 01 April 2014 - 22:43

Marijke:

Hé Rif, wat ontzettend leuk om al die foto's te zien en je verslag te lezen. Het lijkt me een geweldige ervaring voor je in dat schitterende paradijs. Een beetje kreeft eten, zwemmen in het zwembad voor de deur, strand, zee, bootje varen en af en toe palmbomen planten. Hoe erg kan het leven zijn...,(er zijn vast ook andere dingen om te overwinnen iedere dag weer), maar jij hebt het lef gehad om de stap te zetten in het voor jou onbekende. Ik ben hartstikke trots op je! Geniet ervan lieve Rifca met volle teugen en wie weet, zien we elkaar daar. Ik hoop, dat het lukt.... Liefs van ons!

• 06 April 2014 - 20:38

Lucas, Anouk En Isolde:

Jeumig! wij zijn toch wel een beetje jaloers hoor! Wat een prachtige omgeving daar. Hier begint het gelukkig ook al behoorlijk lente te worden maar helaas hoort daar ook een hoop regen bij.

Wat zijn dat voor een enorme dingen op de BBQ? gamba's? kreeft? ziet er lekker uit (zeg ik, niet Anouk)

Is het een beetje wat je er van verwacht had? klinkt wel zo namelijk! Werken met die temperaturen is wel zwaar lijkt me maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn.

We houden je in de gaten hoor dus kom maar op met die foto's en verslagen!

heel veel liefs van ons!